Friday, May 11, 2012

dragoste într-un triunghi dreptunghic


se dau catetele
netede, şlefuite
din diamant.

le-aş putea admira toatǎ ziua
mai fascinatǎ decât
în faţa unei picturi de colecţie.
mǎ lumineazǎ
segmentele astea de dreaptǎ.
încep sǎ-mi pun întrebǎri
într-o limbǎ pe care nu o cunoşteam înainte
de a se pune problema
pe foaia velinǎ a vieţii mele.

dedesubt, notatǎ cu X, necunoscuta este
dragoste deghizatǎ în ipote(nu)zǎ.
sǎ presupunem cǎ are şi ea un rost.
hai s-o aflǎm, s-o calculǎm, sǎ-i gǎsim o valoare.

numai cǎ în inima mea n-a existat niciun pitagora.
dacǎ mǎ reduci la absurd
încercuind însemnǎrile mele modeste
în pix roşu?
şi dacǎ nu, şi dacǎ îmi mai dai o şansǎ,
şi dacǎ îmi laşi timpul necesar
sǎ formulez o soluţie alternativǎ -

catetele formeazǎ un unghi drept
atât de potrivit,
perfect în asortarea creativǎ a albului cu negrul -
nu mi-aş permite
rezolv o asemenea capodoperǎ
închizând orizontul cu dragostea mea
deghizatǎ în ipote(nu)zǎ.

No comments:

Post a Comment