Tuesday, May 15, 2012

ce vede lumea într-un magazin de bijuterii

şi ce văd eu la lănţicul din vitrină



ei văd pandantivul.
diamantul
din vârful săgeţii
spânzurat de un decolteu în
V
de la victorie sau
V
de la venin.

*

li se fac certificate de naştere
scrise negru pe alb,
se căsătoresc în griuri
şi mor alb pe negru.

dar eu
am înnebunit:
de când mă ştiu
mă colorez, mă nuanţez
după umbra vreunui iepure speriat
de care s-a îndrăgostit leoaica
nevrând să fie regina animalelor.

*

eu
simt
zalele.

de-asta mi se spune că-s hoaţă.
de-asta mi-e ruşine să mă interesez
de preţul aurului - nu-i merit
caratele.

dacă se uită bijutierul lung la mine
crezând
că fac mişto, că de fapt l-am urmărit
când modela fiecare gram din aliajul preţios
sperând să-i fur eu arta lui
de a fi mai om decât mine?

No comments:

Post a Comment