Friday, April 13, 2012

striptease

trebuie
sǎ mǎ dezbrac
de visuri, de haine,
de mǎşti, de piele,
de mine, de carne,
de trecut, de sânge,
de tine, de oase
pânǎ nu rǎmân decât
o umbrǎ.

mi se spune sǎ dansez.
sǎ dansez potrivit
muzicii. o muzicǎ ce mǎ seacǎ
de melodie.
mi se dicteazǎ paşi
împovǎraţi de tǎcere.
tǎcere în ritm de horǎ.
zâmbeşte! porunca tunǎ ca din cer senin.
pentru ce te plǎtim, dacǎ nu
ca sǎ joci cum ţi se cântǎ
din ochii lacomi ai leoaicei
zeiţǎ?


mǎ încolǎcesc
în jurul timpului.
mǎ unduiesc în sus, dar mai des
mǎ fac ghem, sǎ evit
cuvintele ca nişte gloanţe
oarbe
la oricine am fost eu cu adevǎrat
înainte sǎ pǎşesc
pe scenǎ.

haide, don’şoarǎ! celelalte fete
deja ştiu în ce direcţie
sǎ se întindǎ la picioarele mele
în funcţie de cum bate vântul,
dacǎ-i rǎsǎrit sau apus,
dacǎ mi-am lǎsat vreo picǎturǎ de rouǎ
maidanezǎ pe drumul de ţarǎ al obrazului.
aştept mai mult de la tine.
dezbracǎ-te de viaţǎ mai ca la carte, ce mama mǎ-sii!


astǎzi mǎnânc gǎinaţ la cinǎ.
îmi economisesc inima, o ascund
ca pe o razǎ de soare moţǎind sub umbrǎ,

poate într-o bunǎ zi îmi voi permite chiar luxul
de a îi mulţumi orizontului
cǎ mi-e cu un infinit de mǎsuri mai mare.

mulţumesc zdrenţelor cu care mǎ îmbrac la loc
în fiecare dimineaţǎ

cǎ sunt cea mai proastǎ la ceea ce fac.

sunt prea gǎlǎgioasǎ
ca sǎ tac într-un ritm ales de altcineva la întâmplare.
sunt prea vie
ca sǎ dansez fix când trage pǎpuşarul de nişte sfori.

No comments:

Post a Comment