Thursday, April 5, 2012

iubire de buzunar

s-a publicat la editura inimii mele
iubire de buzunar, ediţie de lux
cu coperte din cuarţ roz,
suficient de măruntă
încât să o poată iubi (scuze, citi)
chiar şi leneşii
care-şi cară anii grei pe canapea,
chiar şi călătorii
claustrofobici, fără adăpost
şi chiar şi eu
cu privirea mea rătăcită la intersecţia
dintre patru plăci de gresie
(căci niciodată nu îmi dau voie
să mă rătăcesc în luminişul ochilor tăi).
haide, e la reducere! o pot iubi (scuze, citi)
de acasă, cu program flexibil
sau în metrou, când mă fac că merg la facultate
şi nu la război, să cuceresc un întreg imperiu
în două cuvinte şi trei gesturi
sau o pot chiar descărca de pe internet
ca fotografie, aplatizată
să nu mai prezinte niciun fel de ameninţare
forma ei bombată, umplută cu raze orbitoare
de fericire.
haide, uită-te bine
cum îmi cumpăr pentru mine (şi ţie nu-ţi împrumut)
o iubire de buzunar.
mi-o pot permite. am doi bănuţi argintii
de zâmbet în colţul gurii
şi o bancnotă pe care s-a imprimat primăvara.
uită-te bine
şi înţelege cât mă bucur de stropul ăsta de existenţă
colorat în afara conturului, cum îmi place mie.
miră-te de mine, te rog.

dar astupă-ţi bine urechile,
nu care cumva să auzi
cum se zvoneşte prin librării
că, de fapt, iubirea de buzunar
e un moft. ceva de luat cu mine
oriunde, să-mi amintească de tine.

No comments:

Post a Comment