Wednesday, August 31, 2016

maturitate, crăpături şi lumină

eu am voinţa să suport orice crăpături
ca să mă fac ziuă, mi s-a lăudat ea
privindu-mă cum îmi lăsam puii de lacrimă
să zburde nestingheriţi pe obrajii
cerului din emisfera mea.

îmi pun o dorinţă, m-am temut să răspund
căci superstiţiile sunt un delict
în ţările străine ale anumitor suflete.

*

când a ars-o soarele până la os
şi i-au ruginit ochii de durere,
eu eram acolo, deşi îmi era încă noapte.
aş fi dat foc şi stelelor căzătoare ca să nu crap
de ziuă
pentru că acum câteva luni eram umbră
şi am crescut mare întuneric
în pântecul frigului
şi mi-e frică să fiu exilată de aici
pentru că nu ştiu dacă mi-am câştigat
dreptul la soare.

dar ... când pe ea a ars-o soarele până la os
şi s-a înserat şi i-a fulgerat sufletul
şi era încă oarbă şi nu înţelegea
cât de frumoasă este, printre nori şi luna nouă
a puilor ei de voce care au evadat
din curtea strâmtă a părinţilor,
eu eram acolo, intactă, netrăită şi gata să mă ofer
fâşii de umbră oricărei călătoare obosite de-atâta furtună.

*

vrei să te învelesc în aurora boreală
ce mi-a crescut pe pielea de găină
când te lăudai că ai învăţat să nu plângi?

No comments:

Post a Comment