Tuesday, February 14, 2012

magazinul preferat de unde nu cumpǎr nimic

nu cumpǎr, doar mǎ uit.
mulţumesc de întrebarea
nedoritǎ
care îmi atârnǎ ca un pandantiv preţios
la gâtul inimii.

îmi place aici.
este cald
ca într-un pântec bun.
aici îmi simt singurǎtatea
prin mormanele de catifea
şi pare aproape
o parte necesarǎ din mine,
cum e întunericul pentru luminǎ.
simt cǎ mǎ iubesc umeraşele.
mǎ mângâie privirile chic ale manechinelor
rǎmase în nemişcare alǎturi de mine,
ca o poezie cu strofe de timp îngheţat.

jocul de-a acasǎ, îi zic.

e atât de bine aici!
n-am bani
decât cotǎ parte din chirie
sǎ nu-ţi fie prezenţa mea
grea ca un şal de plumb pe umeri.
dar eu nu cumpǎr
şi dacǎ vând, în mod sigur nu sunt
conştientǎ.
fac inventar cu tot ce m-ar tenta
şi, în scurtele pauze
când ies afarǎ, în lumea realǎ,
dau foc listei. mǎ purific pe dinǎuntru
cu o mânǎ de bǎlegar şi un chibrit
aprins ca mine.

e prea frumos aici, la tine.
ca un muzeu.
n-am mai vǎzut în viaţa mea
atâtea posibilitǎţi
de a deveni,
atâtea haine şi atâta goliciune,
toate expuse cu încredere de copil
şi o cutie sculptatǎ din lemn
pe hol, sǎ plǎteascǎ oamenii cinstiţi.

nu îndrǎznesc
sǎ decupez nimic din peisaj
pentru a mǎ face pe mine însǎmi
mai eu decât sunt,
o bucurie mai coloratǎ.

mǎ simt extraordinar aici,
în cabina de probǎ
a sufletului tǎu
unde curcubeele sunt mai bogate
decât dupǎ o furtunǎ
din lumea banalǎ.

tu nici nu ştii
cât te iubesc
în decorul ǎsta steril,
cu uşa închisǎ, cuvinte cuminţi
şi intenţii impecabile

în magazinul ǎsta superb
din care mi-e fricǎ sǎ cumpǎr
chestii de zi cu zi –
pijamale, halate de baie sau chiloţi.

înseamnǎ prea mult pentru mine
sǎ fiu binevenitǎ aici.

n-aş risca în ruptul capului sǎ dǎrâm ceva!

No comments:

Post a Comment