Wednesday, March 25, 2020

autentică



























sunt un animal
cu jungla din sânge demult uitată -
teama graţioasă a gazelei,
intruzivitatea pufoasă a pisicii,
loialitatea lupului
după ce a fost dezvăţat să urle la lună.

sunt şi mâncare
uneori
pentru şerpii alunecoşi
din alţii şi din mine însămi
care se încolăcesc în jurul câte unei idei fixe
şi îmi strâng oasele
şi mă înghit pe nemestecate
înainte să pot reflecta
natura nealterată
dinainte de lucruri.

dacă aş fi un sunet,
mi-aş trăi vibraţia
într-un bol tibetan -
prelung, subţire şi
cu forţă
înainte să mă sting
de margini,
de parcă n-aş şti
că mă voi confunda
în final cu liniştea,
aş renaşte de zeci de ori
din propria muzică.

dacă aş fi o culoare,
aş fi roz. mi-aş îndulci existenţa
cu două-trei idealuri nepieptănate
şi aş da mâna cu verdele crud al vieţii
să ne albim împreună
până ajungem la miezul de lumină
al tuturor.

dacă aş fi ceva care străluceşte,
aş fi soarele de ianuarie
pentru că lumina mea
se vede rar, deşi este miezul
tuturor acţiunilor;
iar cei mai mulţi oameni
nu înţeleg că ziua şi noaptea
depind de poziţia lor -
căldura mea este echidistantă
cu punctele cardinale.

dacă aş fi un miros ... mi-aş alege
peste câţiva vapori vagi de cadaverină
rătăciţi prin conştientizare,
o întreagă pajişte proaspătă
în mijlocul primăverii.

aşa m-aş recunoaşte
în oglinda prezentului:
o respiraţie cât o mie de versuri,
un miracol trecut cu vederea
în căutare de confirmări
şi iluzii.

No comments:

Post a Comment