Thursday, December 13, 2018

scrisoare deschisă


dragul meu, 

am avut un an gol. 
mai gol ca un nud
în miez de iarnă
acoperit cu o singură frunză de mentă
uscată.

ba mint:

a fost un an plin
de frig care mi-a ars toată ființa
până am omorât copacii și-am înnebunit vecinii
și-am făcut inundație ca să acopăr cu ceva durerea 
din membrul fantomă.
a fost un an plin 
de lucruri regretabile pe care nu le-am mai regretat
pentru că cel puțin ele rămâneau. rămâneau. rămâneau. 
un an plin de spărturi și de scrisori și de gânduri rotunde
și de tine. de tine. numai de tine.

ai avut dreptate. nu se poate rămâne 
în același punct. chiar dacă îngheți în timp
și-ți faci ferfeniță buletinul într-o poezie și două uitări
și nu mai înaintezi în vârstă decât în ochii celorlalți. 
ar încălca legea sacră a stelelor
ironizate de spațiu și de timp.

nu, dragul meu, eu am ajuns departe, atât de 
departe încât nu m-ai recunoaște. am părul mult mai
alb decât l-ai văzut tu vreodată și de când nu m-ai mai văzut
mi-am tuns sufletul zero și mi-am amputat 
tot ce m-a făcut prea vie pentru un vindecător.

iată-mă, rigidă pe masa rece a viitorului peste care am pictat ceață
cu pensula cea mai groasă. iată-mă așteptându-te să îmi asculți 
tăcerea și să îmi pui diagnostic și etichetă cu număr astronomic
și, dacă seninătate nu mai ai pentru mine, măcar
un certificat tipărit pe ultima pagină a cărții mele:

dacă nu că am fost om,
măcar că am fost bun.


No comments:

Post a Comment