Sunday, December 30, 2018

despre jurnalul recunoştinţei.


mă păstrez între pagini de lemn pietrificat.
cuvinte vii ale căror celule au fost înlocuite
de tradiţii cristalizate, în care cu greu se mai poate
citi istoria.

mi s-a atrofiat mulţumescul pe limbă.
îmi creşte ca o ciupercă
pe pielea de cerneală a voinţei
care curge prin călimara cu capac închis
doar pe trei sferturi, cât să mai simt
mirosul pocnitorilor în zăpadă (dar demult nu mai ninge)
şi sunetul unei felii de cozonac în timp ce se naşte ca felie
(demult ştiu că nu există magie
nici dacă mi se luminează creierul pe un ecran
ca instalaţia de becuri când îmi amintesc
şi las să îmi picure fericirea din vârful degetelor
arătătoare, seara sau, dacă s-a adunat prea reală
bucuria şi nu încape, după trei luni, când nu mai doare
febra musculară la inimă, de atâta iubit).

anul ăsta a murit bradul şi am pus unul artificial în faţa uşii.
nu mai miroase a copilărie şi a mister. aşa am făcut
mai ales în stomac:  am stins lumina înainte să vină
anul nou şi i-am descântat speranţa şi
nici poveştile pe care le depăn din fir de amintire, pe pânza
jurnalului de recunoştinţă, nu mai miros a emoţie
şi nu se mai spală pe silabe după fiecare credinţă
disfuncţională.

am scris până când s-a şters din scris toată terapia
ca o pată de vişinată de pe bluza preferată
fix la un minut după ce ţi-ai dat seama că nu te mai încape.

No comments:

Post a Comment