Wednesday, December 26, 2018

enhydro


te păstrez viu
într-o bulă de trecut
în corpul meu rigid.
în inima mea de o transparenţă rigidă
unde ai fost prea binevenit


ca să te las acum să pleci


ar trebui să mă sparg
şi aşa ai aluneca din mine
ca orice strop de apă
şi n-ar şti nimeni că tu

eşti îmbătrânit în rele
în venele mele
cu riduri de iubire,
cu buze subţiri de furie,
cu păr de noapte şi privire de stea.

ai fi un oricine când te-ai evapora
afară din mine


sau, dacă te-aş congela
în indiferenţa mea polară,
te-ai cristaliza. ai deveni şi tu
din ce în ce mai rigid
în unicitatea ta
banală

până când m-ar durea prea tare
anii pe care i-ai nins în mine
minţindu-mă ca un neruşinat că eşti soare,
muşcându-mi din carotida de cuarţ înfiorat
ca să exişti tu deasupra timpului, superior mie,
tu, omul care poate cuceri teritoriul zeilor

şi aş exploda.

şi atunci ar şti toată lumea
că efemeritatea ta
n-avea ce căuta în mine.
n-avea cum să îmi ţină de cald
dinăuntru, pe aşa frig.
că efemeritatea ta de matusalem
mi s-a datorat mie şi
m-a distrus


... şi te-aş fi pierdut demult
printre picături
numai că tu ai rămas singura
picătură de viaţă
din mine.


No comments:

Post a Comment