Sunday, November 18, 2018

scindare în pași de dans


aud o voce -
curge ca valurile 
dansând cu pământul desculț.
vocea vă cheamă 
încolăcită-n șoaptă. 
nu vă seduce. vă invită
să intrați în ea ca într-o mânăstire
dedicată propriului suflet. 

nu este vocea mea. 
este vocea unui oarecare „cui”
liber și senin. da, are riduri întregi de seninătate pe față
și își cunoaște numele. și își pronunță încrederea.

deschid gura. 
nu simt aerul când intră ca un confident taciturn. 
apăs clapele de pian cu cortexul
care le-a crescut urmașilor mei ca o declarație de iubire
pe care eu nu am prins-o în cupa urechilor
și totuși se vede în circumvoluțiuni și sinapse împletite
că cineva, cândva, s-a strecurat pe bulevardul inimii mele
și a dormit acolo pe o bancă, în frig, măcar o noapte
deși avea casă luminată și-l aștepta supa caldă 
și iubita care nu avusese timp să îl piardă.

nu este destinul meu 
că nu mi l-a citit ghicitoarea-n palmă
și nu seamănă cu cărămizile mele
așa cum cădeau razele stelelor pe ele
în stilul în care mi-am construit eu din ele
istoria.

mă deschid spre infinit
și aud o voce
care mă cheamă dinainte de timp.
care mă întrerupe blândă 
ca o seară de toamnă în care n-a murit nicio frunză
când insist 
să îmi fac bagajul și să îmi fac acasă dintr-o gară la întâmplare
sau că nu ar fi 
decât o cârpă murdară și uzată
vocea mea.


No comments:

Post a Comment