Friday, August 17, 2018

poligloţie nevrotică



am dărâmat uşi. am construit pereţi.
mi-am împărţit mintea in mii de cioburi.
fiecare ciob, un laborator de poezie.
inimi pulsânde. nici una nu ştie de celelalte.
dacă s-ar vedea, s-ar tăia între ele
cu lama câte unui cuvânt neşlefuit
lăsat să atârne la finalul zilei, ca un apus fără soare
cu febră musculară la picioarele de lumină
şi negare cronică a iminenţei nopţii.

*

am demolat sensuri ca să restaurez silabe.
să modernizez structuri gramaticale
ca şi cum aş face castele de nisip
în litiera unei pisici bătrâne, să dau formă
de altceva
trăirilor mele din ultimele ei săptămâni de
chin.

*

mă împart între viitor şi trecut
şi îmi dă cu rest de clipe sfărâmate
când mi-am trădat tălpile
că pământul infertil pe care îl călcam
şi pe care călcâiele mi l-au memorat
ca pe imnul naţional al unei ţări
în curs de dizolvare în sine.

*

fiecare inimă simte altfel sunetele.

în unele se umflă aerul precum un păun
cu pene pe care tronează, pictată de natură,
ruşinea.

în altele, pădurea păşeşte timid
lăsând urme subtile de verde, ca şi cum
s-ar teme să nu lase prea mult
noroi de ego pe faianţa strălucită
a urechilor cuiva drag care ştie să asculte.

în câteva, puţine, trag sufletele baloanelor
trântind uşa aproape în acelaşi timp, obişnuită
cu ticurile lor nervoase şi cu tabieturile lor
de oameni care doar în familie îşi permit
să fie bătrâni.

dar în nicio inimă, moştenită sau construită,
nu găsesc formula magică
să vindec bumbumul ăsta obscen
de tăcerea asurzitoare dintre
rugăciuni.




No comments:

Post a Comment