Friday, August 10, 2018

mediocrităţii


... şi într-o zi, nici nu te-a mirat
că am ajuns să măsurăm totul
în foi subţiri de ficţiune,
pe care feliem capete visătoare
de oameni care n-au închis ochii decât
după ce au tânjit şi creat mai mult
de atât.

se confecţionează câte un dumnezeu
după chipul şi asemănarea oricărui
voitor negânditor muritor
care îşi permite minutele elastice
de minciună şi pudră de dat
pe buzele înşelate de cuvintele ce ies prin ele.

pe podeaua tăcerii, stau cocoşată
sub greutatea sensului pierdut.
aici construiesc, respiraţie cu respiraţie,
un templu pentru seninătăţi şi furtuni
reale, deşi nu întotdeauna ale mele.

uneori, pun mai multe picături de sudoare
decât versuri măsurate în metafore şi bătăi de inimă -
atunci se găseşte câte un posesor de zeu-imitaţie
să mă acopere cu etichete vechi
de pe euri demult expirate şi năpârlite.

mă scufundă în arhaisme. mă botează
un nume pe care îl poate pronunţa el.
şi eu ... mă întind ca untul în dicţionar,
leneşă, autentică şi loială
tăcerii mele care permite undelor
să se formeze şi, din fluiditatea lor,
să nască alte unde.

No comments:

Post a Comment