Friday, August 17, 2018

idila
























cadavrul din patul meu
are vată şi cer de ceară-n urechi
aşa că n-a auzit când a murit -

acum e un întuneric invers:

se compune pe zi ce trece.
devine tot mai greu.
cu spirit de savant ludic, îşi explorează
viitorul făcut din raze de antilumină.
descoperă mereu câte o picătură de moarte
pe unde credea că a rămas viu
şi câte o halcă de durere care îi atârnă
de unde se simţise cel mai liber.

cadavrul din patul meu
mă atrage cu ambii poli,
ca un magnet bolnav.
facem dragoste pe ritmuri de marş funebru
în cinstea celei ce m-am păcălit că eram
când radia de viaţă reflexia mea în ochii
cuiva.

bucata de carne expirată şi vis rânced
pe care o ţin în braţe
strâns, ca şi cum altfel aş cădea ireversibil
în miezul meu de nucă necoaptă,
călcată deja-n picioare,

miroase a somn şi a trecut plăcut

- cât timp închid ochii destul de repede
să nu văd cum mi se târăsc
viermii lacomi ai ruşinii
în inimă ...

No comments:

Post a Comment