Friday, August 10, 2018

fugă sau îngheţ


(suspinul gladiatoarei în grădina cu trandafir)





eşti ca o ficţiune care îmi creşte canceroasă
în măduva oaselor, sub formă de frig.
o celulă de iubire care mi s-a împrăştiat
din miezul fiinţei, dându-se maliţioasă în leagănul sângelui,
peste gardul catifelat al pielii,până când şi după ce
a devenit un basm cu monştri.

înconjurată de privirea ta de foc
cu parfum de trandafiri şi superstiţii despre nenoroc,
îngheţ.
nu-i loc să lupt cu spinii înfloritului trecut
decât ofilindu-mi ochii. asprindu-mi tălpile
cu fuga de tine, şlefuindu-mi muşchii
cu veninul amorţelii precum cel mai fin lux
pe patul de moarte al unei idei fixe
care se ţine de viaţă ca de o pânză de păianjen.

cum să ucid verdele
când, fără el, strălucirea care îmi suflă din piept
devine ieftină şi opacă?
există legende mai importante decât sănătatea.
eroi ce respiră mai adânc
decât marea ca o mamă primitoare.
identitate care înghite prin sânul său ud de lapte
orice urmă de dorinţă.

aşa îmi eşti. un vis de neatins cu pana fericirii.
doar pe întunericul unei inimi intenţionat amnezice
te pot avea.
 - nicidecum învinge. -

se făcea că tu erai soarele
şi eu eram luna. o piatră rătăcită în recele ei banal.
se făcea că toată lumina mea venea de la tine.
şi se făcea că, dacă ne-am reîntâlni, m-ai arde
cu o mână de cuvinte ...

No comments:

Post a Comment