Wednesday, May 25, 2016

teren minat


faţă în faţă cu tine,
îmi înec paşii
ca pe nişte pisoi
mult iubiţi.

în spate, ei ar fi
victimele paşilor tăi
mai rapizi şi mai aritmici
decât ai mei,
nişte tigri
care nu îşi recunosc
strănepoţii.

la stânga, spre estul
care era cândva inima ta,
sunt doar ruine acum.
continuă doar un război rece
şi mă tem că din cauza ta
îmi va face pneumonie
istoria.

în faţă, pe cel mai drept drum,
mă aştepţi cu braţele deschise
ca nişte săbii îndrăgostite
de sângele curgându-mi pe obraji;
mi-e groază să te privesc în ochi
şi să îmi dau seama că a îi deschide
pe ai mei către tine
nu schimbă nimic, căci coşmarul
a evadat din noapte şi mi-a asediat
fiecare minut ca o coală de hârtie
goală de sens.

la dreapta, să fug cu prietenii spre alte zări
este ilegal în ţinutul gâtlejului tău
şi poate de asta dai drumul din lesă
tuturor gândurilor cu incisivi de ţipăt
să facă zdrenţe din mine
şi să le dăruiască cerşetorilor
drept experienţă coaptă
până i-a crescut zeamă de înţelepciune
în măruntaie.

înăuntru, explodează cerul
într-un tunet
şi eu, asurzită, mă prefac în confetti
de lumină la apus
sfâşiată de ghearele nopţii
din vocea ta plată.

nu am unde să mă duc. stau nudă în faţa ta, nemişcată
ca ideea unui copil pedepsit pentru că a respirat adânc.
virgină vestală dinainte de a mă naşte, doar veghez
ultimul foc din mine, să nu se stingă.

No comments:

Post a Comment