Saturday, July 11, 2020

infuzia de fericire şi efectele secundare


azi se fac
nouă ani de când ne-a privit soarele
două zâmbete care se credeau fără corp
pe aceeaşi bancă
eu pluteam cu lumina amiezii
printre crengile cele mai de sus ale copacilor
tu te pitulai la umbra unui rol bine jucat
mă întindeam pe vocea ta ca pe o saltea
în mijlocul oceanului şi nu mai simţeam
valurile

mă uitam la tine cu coada ochiului
cât să uit că te vedeam mai bine ca niciodată
tu - o oglindă în care să mă reflectez -
mă pişca ruşinea de obraz când trecea
câte un străin pe lângă banca noastră din parc
şi eu te iubeam
şi tu erai doar sticlă crăpată
te zăream printre crăpăturile mari
şi încercam să cred în mozaic
în fuziune

tu credeai în infuzii de fericire
îţi fierbea sângele
pe mine mă desenai în formă de copil
nu îmi întrebai mâinile de ce tremură pe contur
în formă de femeie

căldura electrică dintre noi
liniştea dintre corpurile noastre
poveştile banale dintre râsetele noastre
s-au copt
la soarele reflectat în sudoarea mea
şi în cubul de gheaţă ţinut pe piele până arde

şi astăzi
între firele de iarbă
mă legăn în vântul uşor
îmi simt miezul
fruct care îşi cunoaşte dulceaţa
îi hrănesc pe săraci

dar nu mai cred nici picătură
în infuzii de fericire

mă încadrez cu religiozitate în contur
indiferent de anotimp
aproape indiferent de nuanţă
eu şi vânătăile de prea mult soare
arsuri de gradul patru pe suflet  
pentru că te-am ţinut prea mult
în inimă
ca pe un munte de gheaţă
în care mi se reflecta iubirea
           

No comments:

Post a Comment