Sunday, January 14, 2018

doină de doliu


mi-ai dăruit un râu
al cărui izvor mi l-am înfipt în piept
deși mă doare rana dintre coaste
pe unde m-am străpuns cu procesul curgerii.

*

cu pumnul tău din mătase
m-ai lovit în moalele trecutului
tocmai în timp ce îmi inventam 
o poziție destul de orizont-ală
pe masa de operații estetice pe suflet deschis
care este îmbrățișarea ta.

*

ca o cheie, tu m-ai transformat 
în poartă deschisă
pentru cine are curajul 
să se vadă pe sine
de partea cealaltă.

ca un paznic epuizat, mereu la datorie,
eu mă condamn singură la rangul de martor neclintit
în timp ce alții trec prin mine 
spre un viitor proaspăt, cu miros de curcubeu.

*

uneori, sunt o țară în plină revoluție 
căreia i se face milă de cetățeni:

între valurile de sânge, 
sculptez în pietre puncte de reper
ale păcii.

*

uneori, îmi unesc afluenții abandonați spre adopție
celor pe care i-am considerat 
mai fertili, mai luminoși decât mine

și uite-așa

sunt stânca îmbătrânită-n durere albă
și răbdare de milioane de ani, martoră neclintită
a curgerii sacre din propriul piept.

*

aștept ca generațiile viitoare
de pe tărâmul e-moției
să continue doina
în alte limbi, 
cu mai puține figuri de stil.


No comments:

Post a Comment