Sunday, July 24, 2016

monştrii cu ochi de soare


mă lupt cu fiecare
din adâncul oaselor
şi, după fiecare
monstru cu ochi de soare
urmează altul
parcă mai mare ca cel dinainte.

din când în când,
mi se strecoară şi câte un
hoţ de buzunare cu ochi de lună
pe sub pleoape şi-mi fură somnul
când uit să-mi închei fermoarul la geanta nopţii
de durere, de frig şi mai ales de tine ...

*

când eram mică, n-am fost
avertizată că există baubau
şi de-asta el a reuşit să-mi ardă-n obraji
asfinţituri roşii
ca şi cum mi-ar aminti clipă de clipă
pentru tot restul vieţii
cât de talentat îmi este sufletul
la arta sângerării ...
totuşi eu am avut
curajul
să uit.

să zâmbesc oglinzii.
să iubesc lumina din tine
reflectată în mine.
să privesc oamenii în ochi
şi să îi văd pe ei, nu doar
răsărituri care mi-ar putea aduce
sfârşitul.

*

dar tu m-ai cunoscut
dincolo de picăturile de ploaie
prin care lacrimile mi se vedeau
ca nişte curcubeie.

tu m-ai învăţat meşteşugul
mai mult decât cinstit
de a construi, cuvânt cu cuvânt,
curcubeul meu cel adevărat.

iată acum, că tu - cel ce m-ai văzut
fără oglinzi şi caleidoscoape
drept în plămânii uneori prea leneşi
să respire altceva decât pământ,
tu
mi-ai dat
şah mat
şi ţi-ai dezvelit într-un rânjet
dinţii de soare
trădător
iarna

*

şi acum
tăcerea mea -
ca everestul.
eu - un începător.

sunetul sugrumat de alb
mă escaladează
pe mine.

pe mine - 
întotdeauna complement,
niciodată subiect.

şi tăcerea, poate mai mult decât cuvintele -
tot un dar de la tine.
prescurtare de la "da, dar ..."

*

şi se lasă cortina peste
iubirea mea cu mâna întinsă

şi rămâne doar umbra din mine
în faţa publicului
mereu prezent când nu a fost invitat

şi tu pleci ca maestrul artist
care şi-a terminat opera

în timp ce trebuie să înfrunt
fiecare monstru cu ochii de soare,
rând pe rând, să nu mă doboare
chiar dacă în fiecare din ei doare mai tare
să privesc oamenii în ochi.

*

cu prea drag,
subsemnata, supusa umbră,
singura parte din mine
spre care încă mai priveşti.

No comments:

Post a Comment