Wednesday, July 27, 2016

albul peretelui: contemplare

simetria tronează asupra camerei:
la dreapta, trei crăpături.
la stânga, inima mea.

astăzi, au coborât tablourile
plictisite de culoare
şi de poveşti atât de diferite
de tot ce s-a întâmplat cu adevărat
pentru ca, pe o pânză ori hârtie,
ele să capete viaţă.

e ziuă si nu aprinde nimeni lumina.
dinspre nord, numai zvonuri și bârfe despre soare.
patru pereţi goi ridică o statuie în cinstea albului,
ca o bătrâneţe neaşteptată în mijlocul jocului de-a călătoria iniţiatică
de mână cu regina goliciune care a stabilit un regim totalitar
în miezul meu de ţesut moale şi cenuşă care a fost cândva iubire.

nu se ştie când sau de ce.

e ca o zăpadă din hârtie creponată
într-o zi de arşiţă despre care ştii că ar fi trebuit
să fie doar un coşmar copiat după kafka, dar
nu te poţi trezi
şi scamele de hârtie cu minciuni rupte
sunt acolo unde le-ai lăsat

dar nu mă uit la ele, nu. la televizor sunt interesanţi azi puricii.
se simt ca la ei acasă în uterul de alb si de nimic
în care îmi duc existenţa ca pe o cruce, deşi nu duce
la nicio religie mare şi doar la prea puţină
culoare pictată în obraji cu pensula mică.

respir adânc.
îmi amintesc să citesc literele prezentului
între paginile boţite ale camerei
din miezul meu de castană coaptă
şi aruncată înainte sau mult după termen.
acolo îmi priveam eternitatea in ochi
ca şi cum ar conta lipsa asta de foc
şi cenuşa şi iubirea
din care n-au ieşit destule scântei de poezie
cât să ţină de frig sau de cald.

dar mai devreme sau mai târziu, trebuie
să îmi îmbrac pielea gata de năpârlit într-un pattern floral,
să recitesc minciunile ca pe o rugăciune,
ca şi cum aş avea miez şi un sâmbure din adevărul iubirii în miez,
pentru că n-am voie să nu privesc dincolo de alb
dacă vreau să îmi pot ajuta musafirii să vadă întregul curcubeu
care le răsare dintre coaste.

dar eu? eu mi-am îngropat curcubeul
în alb, la şapte metri sub tălpile tale
şi simt groază la ideea să îl deshumez,
să văd ce-o mai fi rămas din el
între ideile viermi şi parazita uitare. 

No comments:

Post a Comment