Monday, August 10, 2020

... ca în decembrie, de la patru după-amiaza.

 

cocoaşa mea este o valiză

de un roşu cândva sângeriu, acum şters,

ruptă pe la capete şi plină

până la refuz, cu fermoarele din plastic

ca nişte rânjete care te provoacă

să încerci să le mişti măcar cu un milimetru.

 

cocoaşa mea se măreşte în fiecare zi.

pe umerii mei tociţi

ca o scrisoare importantă mâzgălită-n creion

nu mai au loc braţele tale,

să îmi atingi ca altă dată inima prin spinare

şi să-mi spui că, deşi ochiul neexperimentat nu vede,

acolo dansează esenţa mea.

 

astăzi ringul de dans este mai gol decât ieri.

mişcările, încetinite sub cochilia de melc

care este această cocoaşă perfectă,

doar relurări a ce a fost deja

într-un decor cum nu mi-a mai fost niciodată,

sunt erezie din ce în ce mai pură.

 

calc pe umerii diavolului

ca în noroi alunecos

cu tălpile mele de lumină

căreia parcă abia astăzi îi sunt martoră

cum se aprinde

când totul în jurul meu se înserează ...

No comments:

Post a Comment