Thursday, January 24, 2019

postumă


ultima dată când m-ai îmbrăţişat
mi-ai copt inima
ca prăjitura preferată
pe care mama o coace
copilului când pleacă de acasă
ştiind că nu se va mai întoarce.

ultima dată când m-ai îmbrăţişat
mi-ai făcut interiorul coatelor
atât de fierbinte
încât, pentru un minut şi-o veşnicie în miniatură,
s-a topit în ele durerea şi a curs din mine
ca apa. vitală.
îmblânzită.

ultima dată când m-ai îmbrăţişat
mi s-au prefăcut coastele în foc
şi fiecare centimetru din mine a ars
şi fiecare celulă de plumb din mine,
de la colţurile ascuţite ale cutiei toracice
până la ziua de iulie din pupile,
s-a prefăcut în speranţă

şi, când am terminat de scris
ultima poezie în sânge despre tine,
mi-am scris mie sentinţă
cu flăcări pe care nu le poate stinge oricine:
nu voi mai fi eu
când, deşi nu sau chiar dacă
mă voi întoarce.

No comments:

Post a Comment