Saturday, February 24, 2018

superficială


poezia este despre ceea ce nu se scrie.

un buchet de cuvinte
evitate cu atâta eleganţă
încât ghiceşti orice altceva
când îţi dai în cafea -
zaţul e de puncte de suspensie
şi intuiţia ta, din ura mea la pătrat
şi numai eu înţeleg în ce fel
nu poate rezulta decât un număr pozitiv
aruncat ca o piatră în fluviul
uitării din corpul meu
de fibră, culoare şi eternitate aparentă.

suprafaţa poeziei este netedă
cât să îi alunece scârba printre versuri.
textura, puţin neomogenă  pe alocuri,
doar cât să nu îmi adoarmă iubitul
în hamacul imaginaţiei
împărţit la doi şi înmulţit cu lacrimile încăpăţânate
că nu se mută din vila tăcută a obrajilor,
că nu se schimbă de pijamale,
că nu primesc musafiri noi
până când nu se întoarce el
în tărâmul ăsta al dezertorilor din propria viaţă
care mâzgălesc pereţii doar să vadă ce se întâmplă
şi, când nu se întâmplă nimic, poreclesc pudoarea pereţilor
poezie.

eu sunt un spaţiu alb
ascuns în miezul unei litere
rătăcite în alt cuvânt decât cel care ar fi trădat adevărul.
pauza dintre ultimul cuvânt şi punctul de după el.
când încă ai timp să umpli o mărturisire
cu detalii cum ar fi că ploua în ziua când am urât-o prima dată -
deşi este imposibil să ţin minte - sau cum muşchii mei au strigat-o
din miezul lor până a făcut febră musculară întreg universul
şi de atunci nu a mai existat dumnezeu - cel puţin nu cu adevărat -           
şi cu detaliile astea înfloreşte în măruntaiele vulnerabilităţii mele
poezia, ca o cheie vândută la suprapreţ.

descui uşa lacrimilor
altcuiva - chiar dacă nu te voi vedea
vreodată - şi evadez, evadez, evadez
din mine, păcălind gardienii de la poarta conştiinţei
că ăsta era termenul şi mi-am ispăşit pedeapsa.

No comments:

Post a Comment