Saturday, May 16, 2015

notiţe de la cursul de luat la revedere


mulţumită vouă,
azi scuip stele pe ochi.

*

alături de voi,
am început în sfârşit
să mă îmbrac în hârtie

şi niciodată nu m-am simţit
atât de bogată.

*

îmi va fi dor
de dimineţile care mi se lipesc de pleoape,
de ritmul râsului în cor,
de cafeaua cu gust de poezie
şi de alergatul ca bila albă pe masa de biliard
jonglând permanent cu vreo cinci
roluri în loc de mingi.

îmi va fi dor de anii care nu se întorc
nici măcar cu vot unanim într-o democraţie perfectă.

îmi vor lipsi puii de oră
care se fac noapte aproape înainte de a fi ziuă
şi cuvintele care, cu o urmă de dragoste, se lipesc
de limba mea ca nişte timbre ascultătoare.

*

când ai un drum, spuneam,
drumul îţi este ghid, iar tu lui, adăpost;
dar unii oameni îşi tocesc picioarele
şi nu găsesc niciodată un acasă,
în timp ce altora li se potriveşte inima
în formele prea multor nori
încercuiţi de soare special pentru ei
în caietul cerului

şi uneori, da este sinonim
cu o mie unu de nu.

aşa că astăzi merg mai departe
cu inima pe cât de plină, pe atât de goală

şi din pasul ăsta afară pe uşă, pentru toţi kilometrii ce urmează
vă voi purta în orice respiraţie, în orice cuvânt,
în orice tresărire
pe drumul meu diferit.
pe drumul meu îndrăgit.
pe drumul pe care îl aleg fără să clipesc
la această răscruce de iubiri.


No comments:

Post a Comment