Tuesday, July 23, 2019

bucăți de bine


bucăți de bine
mi-ai dăruit, mie, pe mine
într-un an cu mai mult tunet
decât putea duce ploaia
mi-ai albit încet respirațiile carbonizate
una câte una
mi-ai împletit câteva petale în părul nepieptănat
când aveam fobie la flori întregi

din bucăți de bine
potrivite câș
ca prima mea pictură
de care am fost mai mândră decât dali
trei acuarele în margine
un copac nefructifer
și adăugate de tata: casa, gardul, copilul
care eram eu

ai sădit cactuși
în solul deșertic
din ținutul neîncrederii mele
chiar în miezul spinilor mei
unde nu am putut să rănesc niciodată pe nimeni
m-ai tras de sevă
m-ai tras de timp ca de mânecile de la pijama
cu zece mărimi prea largă
și ai pus între
viața suculentă din mine
unde se adăpostește apa
de uscăciunea lacomă a soarelui

bucăți de bine
mi-ai dăruit, mie, pe mine
o sămânță de speranță
neîncolțită
fără contur
m-ai lăsat să fiu ceață
doar mi-ai arătat
în căldura vocii tale
ce vedeai prin mine

big bangul pe care îl puteam
dintr-un nod de dureri
explodând

și din big bang, iată
atâtea miliarde de ani lumină
atâtea tentative de sistem solar
și într-un sfârșit, îți mulțumesc!
o floare
și mâna mea care se întinde, deschisă
pentru că mi-ai împletit în părul nepieptănat
tu, una câte una, câteva petale

No comments:

Post a Comment