Wednesday, January 26, 2022

Soldățeii de plumb

 

Domino armat 
- artileria grea -
din foc se naşte foc
îngheţat încă de la primul
inel ars.
Din coşmar se naşte coşmar
chiar dacă trece prin cristal
şi prin senin şi prin curcubeie,
văd doar albul orbitor 
cum mi se prelinge fâşii din carne,
simt doar mâinile lor 
îngheţate în timp
cum îmi fac vânt
jos de pe table de joc

pentru că încă mă simt uşoară ca un cuvânt
urât, o poezie creionată pe o barcă de hârtie.
Să nu cumva să se ude soldăţeii mei de plumb - 
dar rugina nu iartă pe nimeni

şi pe mine nu mă uită nici de-al dracu
sunetul uşilor trântite. Acum dinăuntru,
joc pervers de întunericuri incurabile
în ziua asta a luminii.
Uneori uit că oamenii de aici au braţe calde
din carne şi oase. Atunci îmi fac vânt
măcar în gând, alunecând
iar şi iar, piesa în plus dintr-un joc vechi de domino.


 

No comments:

Post a Comment