Saturday, January 8, 2022

Încăierarea

 

Mă iau la trântă cu o carte.
Mă fac elastic.
Îmi trage pumni de hârtie
şi eu îi savurez
ca un oenolog plictisit.
Lasă vânătăi de infinitiv
pe limba mea muncită
de texturi aspre, grăbite.
Cine va înţelege? Dau mai departe
scrisori de iubire duşmanilor mei.
Nu mă simt poartă. Mă simt zid lichid,
mă simt poezia recitată pe din afară la grădiniţă
când nu înţelegeam versurile, dar nicio propoziţie
nu-mi venea prea mare sau prea târziu.
Mă lupt cu fiecare literă, negru pe alb, ca pe vremuri,
îmi caut propriul nume în dicţionar
şi vin acasă cu cerneala altor cărţi pe tricou.
Şi nu mă opresc.
Pentru că există aer care mă pofteşte să îl respir
şi oameni care mă poftesc să îi iubesc
şi zile aglomerate între coperte albe,
pe care încă vreau să le deschid
curioasă ca o pisică, optimistă ca un cioclu,
şi simboluri pe care încă merită să le port
şi clipe care se întorc spre mine din viitor şi vor să mă inspire
în limbi în care încă nu ştiu nici să spun bună ziua.
Aşa că ucid cuvintele. Rescriu ideile.
Port două feţe deodată cum nici o monedă nu poate
Mă zgârii cu câte un sens. Mă trag copilăriile greşite
de câte un picior, sub apă.
Mă smulg din mine către suprafaţă
şi rostesc fiecare piedică
în nuanţe de echilibru.

No comments:

Post a Comment