Monday, April 8, 2024

Ceața

 
Lumea m-ar vedea prin ceaţă.
Mi s-ar deforma conturul şi mişcările,
mi s-ar desprinde sinele de el însuşi,
mi s-ar ciocni stelele unele de altele
şi ceilalţi ar numi asta 
explozie, nu început

dacă şi-a ridica ochii către mine
din unghiul ascuţit 
care nu le dă lor dureri de cap.

Mi-ar zări lumina
şi ar numi-o moft.
Ar prinde o imagine fulgerătoare
a erupţiilor vulcanice din genunchii mei
sau a gheţarilor care mi se topesc în inimă
într-un ritm alarmant, şi m-ar asigura
că nu se întâmplă nimic.
Că halucinez când zbier de durerea
tuturor molimelor care au existat vreodată 
în fiinţa mea şi în jurul ei, întorcându-se.

Când mă simt asfinţit, mi-ar spune
că licăriri ca a mea se găsesc la tot pasul
şi nu se pot numi lumină
în adevăratul sens al cuvântului,
iar agonia alunecării e doar natura umană.
Când mă simt om, 
mi-ar spune că nu aşa se face,
că am greşit povestea, 
că sunt prea ţipătoare culoare în contratimp -

dacă m-ar - când mă vor
privi
dintr-un colţ de ochi 
blazat.

Să rămân singura 
care crede într-o poezie
pe care n-are nimeni chef să o
guste?

Ca să nu mă ia prin surprindere
acordurile false când îmi vor strivi carnea,
mă privesc acum prin ambele oglinzi.
Astăzi eu sunt cea care mă văd prin ceaţă.



 

No comments:

Post a Comment